Audio Al Quran Beserta Terjemahan

Listen to Quran

18 September 2010

Bab 1 : E. Abad Aquarius

Sebelum memasuki orde dunia baru yang bersifat menyeluruh, umat manusia akan memasuki abad aquarius yang merupakan waktu transisi, sebagaimana dinukilkan di dalam Bibel:
"Ketahuilah, apabila kamu memasuki kota, kamu akan bertemu dengan seorang yang membawa kendi berisi air (aquarius). Ikutlah dia ke dalam rumah yang dimasukinya." (Lukas 22:10).

Para Iluminati menafsirkan ayat tersebut sebagai pertanda suatu zaman, di mana para anggota freemason mesti aktif mencurahkan pencerahan kepada umat manusia, melakukan berbagai reformasi di segala bidang menuju kepada satu arah pandangan umat manusia. Peradaban dunia baru akan dihantarkan oleh Iluminati dengan bantuan berbagai organisasi yang dikendalikannya akan membimbing umat manusia untuk memasuki altar atau sinagog (tempat ibadah orang Yahudi, ed.) si pembawa kendi. Dengan air suci dari kendi itu, umat manusia akan dicerahkan dan disedarkan bahawa mereka adalah manusia yang satu (homeo universaliti). David Spangler merupakan tokoh yang sangat aktif memperkenalkan "warga negara planet" (planetary citizen).

Mereka mengakui bahawa tentangan terbesar dalam abad aquarius adalah adanya konflik, fitnah dan tentangan dari agama-agama, serta mereka yang masih menginginkan status quo kekuasaannya. Mereka inilah yang menjadi sasaran reformasi kaum Iluminasi agar mengenal pintu pencerahan (enlightement). Prof. Malan mengakui hal tersebut dan berkata:
"Tentangan terbesar saat ini (abad aquarius) adalah mereka yang masih menginginkan atau berpegang teguh pada status quo (the big challenge of our time is to convince those people who still cling to the old order)."

Akan bersambung pada tajuk yang sama ....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Al Quran

Panduan dan Petunjuk Utama Bagi Orang-Orang Yang Beriman

Mengenai Saya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
aku, insan kerdil yang selalu berdosa. namun aku sentiasa mengharapkan keampunan dan keredhaan Allah .... Saya berketurunan Jawa tapi bukan PTI yaaa... saya lahir dan dibesarkan di Malaysia ....