Audio Al Quran Beserta Terjemahan

Listen to Quran

15 Disember 2010

Bab 1 : G. Lembaga Kewangan(The Finance and Funds)

Untuk mewujudkan impian mereka, pada tahun 1999 ini, seluruh wilayah belahan bumi sudah dikuasai oleh jaringan kekuasaan Iblis Lucifer. Semua umat manusia harus memandang pada satu arah, iaitu kekuatan mata wang, sebagaimana yang dilambangkan oleh mata wang satu dolar Amerika -- novus ordo seclorum. Seluruh struktur perekonomian global telah dikuasai oleh kaum Iluminati, gerakan World Bank dan IMF telah menjadi "dewa Lucifer" yang akan menyelamatkan umat manusia sekaligus menguasainya dengan jaringan kekuasaan ekonomi dengan matawang tersebut.


Hal ini sesuai dengan ucapan Prof. J.S. Malan, seorang ahli ekonomi dari Universiti Sao Paolo yang mengatakan:

"Setiap bangsa akan menanggung hutang yang berat dan mereka tidak akan mampu membayarnya, sehingga mereka harus menebusnya hingga menjadi sebagai hamba yang setia dan patuh terhadap perintah. Kekuatan IMF sangat hebat sehingga tidak akan ada satu negara pun yang mampu mendapatkan satu sen pun, kecuali atas persetujuan atau arahan dari IMF"

Kekuasaan IMF adalah usaha tangan dari gerakan zionis yang merupakan perwujudan dari perintah Tuhan, "Orang kaya menguasai orang miskin yang berhutang menjadi hamba dari yang memberi hutang. " (Amsal 22:7).

Mereka mesti menguasai seluruh ladang kerana kelaparan yang bakal ditanggung oleh bangsa-bangsa di muka bumi. Kaum zionis akan menjadikan seluruh bangsa merangkak dan mengemis kepada kekuasaannya (Kejadian 47: 13-20).

Sikap tamak dan memakan harta secara batil ini telah diingatkan Allah kepada orang-orang beriman agar tidak mencontoh dan mengikuti sikap kaum Yahudi dan Nasrani tersebut, sebagaimana fiman-Nya:

"Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya sebagian besar dari orang-orang alim Yahudi dan rahib-rahib Nasrani benar-benar memakan harta orang dengan jalan yang batil dan mereka menghalangi-halangi (manusia) dari jalan Allah...." (at-Taubah: 34)

۞ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِّنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ۗ .... ﴿٣٤﴾ 
"Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya banyak di antara pendita-pendita dan ahli-ahli agama (Yahudi dan Nasrani) memakan harta orang ramai dengan cara yang salah dan mereka menghalangi (manusia) dari jalan Allah (agama Islam)." (QS At Taubah : 34)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Al Quran

Panduan dan Petunjuk Utama Bagi Orang-Orang Yang Beriman

Mengenai Saya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
aku, insan kerdil yang selalu berdosa. namun aku sentiasa mengharapkan keampunan dan keredhaan Allah .... Saya berketurunan Jawa tapi bukan PTI yaaa... saya lahir dan dibesarkan di Malaysia ....