Audio Al Quran Beserta Terjemahan

Listen to Quran

23 Mac 2011

ANDA APA YANG ANDA MAKAN !!!!

 sambungan dari tajuk  Bab 1 : H. Makanan (food)

Sebagai contoh kecilnya, zat MSG (monosodium glutamate) atau dikenal vetsin yang digemari ramai oleh masyarakat kita. Ternyata, MSG membawa pada berbagai akibat sampingan yang cukup serius. Bahkan, di negara maju telah diprotes pemakaian MSG tersebut Bila MSG dikonsumsi melebihi dosis tertentu dapat menyebabkan beberapa akibat sampingan, seperti di bawah ini:
- sakit kepala (headache), kepala pusing (migrain),
- sakit perut (stomach upset),
- diare,
- serangan asma (asthamatic attacks),
- sesak nafas (shortness of breath),
- keluar hingus dari hidung (runny nose),
- rasa takut dan tegang (anxiety and panic),
- tekanan jiwa dan sebagainya.

Juga apabila diambil melebihi dos, vetsin dapat pula menyebabkan daya ingat pengonsumsinya menurun serta sindrom kehilangan ingatan (symptom memory loss) dan mudah marah. Lantas kita berpikir, "Jangan-jangan banyak terjadinya mangsa yang terdedah kepada bahaya dan mudahnya masyarakat terprovokasi disebabkan masyarakat banyak memakan vetsin?" Wallahu 'alam.

Kaum Iluminati menyedari bahawa cita-cita menguasai "dunia baru" bererti harus membuat kesejahteraan dan menciptakan manusia unggul yang direkacipta melalui bio-engineering, sistem biologi pembawa keturunan (DNA); atau dengan kata lain menciptakan bio-robotic, tubuh manusia unggul yang dapat dikendalikan. Walaupun bagi orang awam, perkara tersebut semacam dongeng atau fiksyen belaka. Akan tetapi, bagi kaum Iluminati bukan perkara yang luar biasa. Kemajuan di dunia kedoktoran, biokimia, pengklonan merupakan evolusi ilmu pengetahuan yang dimanfaatkan tanpa merobohkan etika, apalagi moral agama.

Oleh kerana itu, "warga negara dunia" harus mempunyai cita-cita yang tinggi agar dapat menjadi manusia-manusia yang unggul, sebagaimana yang diimpikan Friedrich W. Nietzsche dengan Ubermensch-nya (manusia yang unggul) yang hanya dapat mengendalikan dunia.

Tidak hanya makanan dan minuman, kaum Iluminati juga mesti cerdas dan terus mengembangkan teknologi canggih dalam biokimia, khususnya "ubat-ubatan" syaitan (seperti LSD, ekstasi, ubat bius serta psikotropik, marijuana, narkotik, dan sebagainya) yang mesti ditangani dan diorganisasikan secara rapi. Generasi muda harus dibius dengan ubat-ubatan syaitan tersebut, sehingga secara mental, mereka tidak mampu tampil sebagai generasi yang berpotensi dan kerananya lebih mudah memusnahkannya dari muka bumi. Hukum alam akan memilih mereka. Hanya "bibit unggul" yang akan terlepas dari pertarungan membangunkan dunia baru tersebut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Al Quran

Panduan dan Petunjuk Utama Bagi Orang-Orang Yang Beriman

Mengenai Saya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
aku, insan kerdil yang selalu berdosa. namun aku sentiasa mengharapkan keampunan dan keredhaan Allah .... Saya berketurunan Jawa tapi bukan PTI yaaa... saya lahir dan dibesarkan di Malaysia ....