Audio Al Quran Beserta Terjemahan

Listen to Quran

25 Oktober 2010

Fahaman Iluminati

 Sambungan dari tajukBab 1 : E. Abad Aquarius


Pada abad aquarius ini atau menjelang berakhirnya abad 20, Iluminati telah membuka berbagai organisasi pencerahan di seluruh pelusuk negara maju, yang tugas utamanya meningkatkan nilai-nilai kemanusiaan, mengikat tali persaudaraan menuju cita-cita "satu dunia baru" (novus ordo seclorum) tersebut. Beberapa pimpinan puncak organisasi dunia selalu dijawat oleh orang keturunan Yahudi yang sangat memahami misinya antara lain, sebagai berikut:

01. The World Alliance of Reformed Churches
02. Tara
03. New Group of World Servers
04. World Future Society
05. The Theosophical Society
06. The Association of Humanistic Movement
07. Global2000
08. Club of Rome
09. World Bank
10. IMF (International Monetery Fund)

Menjelang berakhirnya abad 20, seluruh fahaman Iluminati sudah mula bercambah ke pelusuk dunia. Iaitu, bercambah sehingga ke pentas sosial, kebudayaan, dan politik yang telah direncanakan akan menerima fahaman humanisme, liberalisme, sosialisme, serta keyakinan baru yang diselitkan ke tubuh para penganut agama tentang pentingnya: satu dunia baru, ekologi baru, serta suasana hidup yang baru. Berbagai organisasi kemasyarakatan sekuar mesti menjadi "perajurit" dan "budak setia" untuk membuka jalan dan sekaligus sebagai koridor menuju cita-cita novus ordo seclorum. Berbagai penerbitan, buku-buku bermutu, telekomunikasi, media massa mesti menjadi satu jaringan dengan satu suara, dan satu order kehidupan untuk menegakkan hukum kebebasan. Hingga ke hari ini mereka menguasai keseluruhannya.

Seluruh organisasi yang ada mesti membawa pesanan-pesanan kasih-sayang, misalnya: lingkungan hidup, kemanusiaan, liberalisme, dan sebagainya. Gerakan rahsia freemason harus memasuki seluruh tubuh organisasi, mencuci otak para intelektualnya, membebaskan diri dari dogma agama yang tidak bersifat tolak-ansur, serta politik despotisme (fahaman tentang kekuasaan tidak terbatas).

Kaum freemason sangat membanggakan Patung Kemerdekaan Amerika (statue of liberty) di New York sebagai lambang yang kebebasan jiwa dan semangat kebebasan dunia baru. Patung tersebut merupakan persembahan dari Auguste Bartholdi yang juga anggota peringkat ke-33 freemason.

Tamat sudah tajuk ini sehingga berjumpa lagi ke tajuk baru pada masa akan datang, Bab 1 : F. Mewujudkan Impian .

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Al Quran

Panduan dan Petunjuk Utama Bagi Orang-Orang Yang Beriman

Mengenai Saya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
aku, insan kerdil yang selalu berdosa. namun aku sentiasa mengharapkan keampunan dan keredhaan Allah .... Saya berketurunan Jawa tapi bukan PTI yaaa... saya lahir dan dibesarkan di Malaysia ....