Audio Al Quran Beserta Terjemahan

Listen to Quran

25 Januari 2010

Kuliah Baharu Dengan Tajuk Dan Kitab Yang Baharu ....


Untuk kali ini dan seterusnya, ana ingin menyambung kuliah kepada kitab yang baru yang berjudul : DAJJAL & SIMBOL SYAITAN, yang mana pengarangnya bernama Drs. H. Toto Tasmara. Manakala penyuntingnya : Dharmadi, A.Md.

PENGANTAR PENERBIT

Alhamdulillah, kami dapat menerbitkan buku yang mengungkap. "konspirasi global" kaum zionis dan Dajjal dalam program jahat pengkafiran mereka terhadap umat Islam dan umat beragama umumnya, yang bertajuk Dajjal dan Simbol Syaitan ke hadapan umat

Rasulullah Muhammad SAW bersabda bahawa sepuluh tanda-tanda datangnya hari kiamat adalah munculnya asap tebal, Dajjal, binatang melata yang besar (dabbatan minal-ardhi), terbitnya matahari dari arah barat, turunnya Nabi Isa ibnu Maryam, keluarnya Ya'juj dan Ma'juj, terjadinya tiga gerhana bulan di ufuk timur, ufuk barat, dan di Jazirah Arab, dan munculnya api dari arah Yaman yang menggiring manusia ke arah Mahsyar (Padang Mahsyar) . (HR Bukhari, Muslim, Abu Daud, Tirmidzi, dan Ibnu Majah)

Dalam buku ini dibahas secara terperinci bahwa penafsiran tentang "binatang melata besar yang keluar dari dalam bumi" -- seperti disebutkan dalam Al-Qur'an surat an-Naml ayat 82-- adalah gerakan bawah tanah yang disebut zionisme, iaitu suatu gerakan kerjasama rahsia yang disusun dengan rapi dan profesional, yang dijana, dibiayai, dan digerakkan secara rapi dan licik oleh Dajjal dan syaitan. Sasaran mereka khususnya adalah menjauhkan umat Islam dari nilai syariat Islam, sehingga umat Islam menjadi kafir, juga umat agama lainnya pada umumnya. Dengan gerakan zionismenya, Dajjal menyusupi susunan nilai-nilai kehidupan normal umat beragama -- yang menyeluruh -- kemudian diganti dengan "baju" globalisasi keterbukaan, demokrasi, HAM, dan sebagainya.

Buku ini sangat penting bagi umat Islam untuk mengetahui dan menelaah sepak terajang dan bahaya kefahaman Dajjal melalui gerakan zionismenya. Sebuah buku "pembongkaran" konspirasi global program Dajjal beserta syaitan dalam projek pengkafiran globalnya.

Begitupun dalam kaitannya dengan sepak terajang bahaya Dajjal, Rasulullah SAW. telah menegaskan susuk tubuhnya dalam sabda beliau,

"... Dajjal adalah (bagai) seorang pemuda yang ikal rambutnya dengan mata bercahaya, seolah-olah aku menyerupakannya dengan seorang hamba, iaitu Abdul Uzza bin Qathan. Siapa saja diantara kamu yang menjumpainya, maka bacalah pembukaan surat al-Kahfi, kerana hal itu menolongmu dari fitnahnya. Dajal akan keluar (muncul) di jalan antara Syam (Palestin) dan Iraq dengan membuat kerosakan di sana-sini.... " (HR Muslim, Kitab al-Fitan)

Semoga kaum muslimin semakin teguh dan istiqamah dalam melaksanakan dan menegakkan risalah dinul-haq Islam berdasarkan Al-Qur'an dan Sunnah Nabi Muhammad SAW guna mewujudkan persatuan umat (ittihadul-ummah) dari pengaruh konspirasi global kafir zionis Dajal.

Wallahu a'amu bish shawab.
Billahit-taufiq wal hidayah.
Jakarta, Safar 1420 H / Jun 1999M

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Al Quran

Panduan dan Petunjuk Utama Bagi Orang-Orang Yang Beriman

Mengenai Saya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
aku, insan kerdil yang selalu berdosa. namun aku sentiasa mengharapkan keampunan dan keredhaan Allah .... Saya berketurunan Jawa tapi bukan PTI yaaa... saya lahir dan dibesarkan di Malaysia ....