Audio Al Quran Beserta Terjemahan

Listen to Quran

29 Ogos 2010

Bab 1 : D. Satu Dunia Baru (New World Order)

Gerakan Iluminati yang dipelopori Adam Weishaupt terus berkembang. Sebagai organisasi rahsia pada sejerah permulaannya, mereka tidak memerlukan satu organisasi yang dikenali oleh orang ramai, melalui gerakan terbuka atau iklan. Cita-cita untuk mewujudkan "dunia baru" yang bebas dari segala dogma dan sistem pemerintahan zalim yang berkonsepkan anti- agama. Gerakan ini mirip dengan "pengganti agama" dan organisasinya hanya sekadar alat belaka. Organisasi boleh hancur, tetapi tidak untuk sebuah cita-cita.

Buku karangan Adam Weishaupt yang berjudul Novus Ordo Seclorum14 atau 'Menuju Dunia Baru' telah memberi aspirasi yang sangat mendalam di kalangan Iluminati. Tema universalisme, unitarianisme, kemanusiaan membawa misi antiagama, terutama Kristian (anti-Christ). Mereka menguasai apa saja, selama itu mendukung cita-citanya. Upacara yang bersifat kebatinan merupakan bahagian dari warna Iluminati dan freemasonry. Upacara yang berbau mistik, seperti penyembahan syaitan dapat dilihat dari ritual freemason atau para penyembah syaitan yang dikoordinasikan oleh sebuah lembaga yang disebut dengan "Lembaga Penyembah Syaitan" (The Council of Satanic Worship) dengan cabang-cabang menyebar di berbagai kota metropolitan peradaban dunia Barat. Mereka ingin menunjukkan keunggulan "kebatinan" dunia Barat yang mempertajam pengetahuan astrologi atau ilmu perbintangan yang sudah mereka anggap sebagai bahagian dari budaya Judaism (kefahaman Yahudi) sejak dahulu kala.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Al Quran

Panduan dan Petunjuk Utama Bagi Orang-Orang Yang Beriman

Mengenai Saya

Foto saya
Ipoh, Perak, Malaysia
aku, insan kerdil yang selalu berdosa. namun aku sentiasa mengharapkan keampunan dan keredhaan Allah .... Saya berketurunan Jawa tapi bukan PTI yaaa... saya lahir dan dibesarkan di Malaysia ....